ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ TO ΔΙΚΤΥΟ

   
  2ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΕΥΗΣ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΛΕΙΝΩΝ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΙΜΟΥ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΙΛΩΤΑ

   
  ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

   

[ @ΡΧΙΚΗ ]

     

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΡΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΝΔΥΜΑΣΙΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ  ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΧΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΧΟΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

Οι συνεντεύξεις προέρχονται από
την εργασία των μαθητών του
Γυμνασίου Βεύης

© 2006, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ:
ΠΑΠΑΧΑΡΙΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Καθηγητής ΠΕ18 Μηχ. Εμπ. Ναυτικού
Υπεύθυνος ΓΡΑΣΕΠ Αμμοχωρίου

 3ο Κ.Π.Σ. - 2ο Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.
 ΜΕτρο 2.4. - Ενεργεια 2.4.1.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ 2.4.1 ε

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
CAREER EDUCATION AND COUNSELING PROGRAMS
 IN SCHOOLS
Έργο συγχρηματοδοτούμενο από Κοινοτικούς (75%)
και Εθνικούς (25%) πόρους

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέρους Θεματική:  
«Παραδοσιακά τραγούδια - Τέχνες και ασχολίες
έτσι όπως αυτές αναπτύσσονται στην περιοχή της Φλώρινας
και έχουν αναφορά στην επαγγελματική και εργασιακή σχέση»

Υπεύθυνος καθηγητής
Ταμουτσέλης Νικόλαος,
ΠΕ08

Μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:
Λιασόπουλος Νικόλαος, Σερίδης Βασίλειος, Σίση Γεωργία, Μιχαηλίδου Αλίκη, Ρούντος Παντελής, Σοβιτσλή Ιωάννα, Τάντσης Πέτρος, Τσιγκόπουλος Χρήστος, Τσορλίνη Νίκη, Κύρου Αθανάσιος, Κωτσοπούλου Αρετή.


ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ

  • Στην μελέτη και παρατήρηση της Δημοτικής ποίησης- τα Λαϊκά Δημοτικά τραγούδια, να διαπιστώσουμε πότε και γιατί τραγουδιόνταν ένα τραγούδι που έχει σχέση με τους χώρους εργασίας και εκφράζανε τους πόθους των εργατών.

  • Τι μηνύματα μετέδιδαν με το τραγούδι στον εργοδότη τους, που θα έπρεπε να είναι ο φορέας μιας επαγγελματικής συνείδησης και γνώσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο της εργασίας.

  • Ποιες επαγγελματικές αξίες της κοινωνίας μιας συγκεκριμένης εποχής, τι περιθώρια είχε το άτομο στην διάθεση του κάποιος να διαλέξει το επάγγελμα του.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1) Ενίσχυση της Ευαισθησίας των παιδιών με την καλλιέργεια των αισθήσεων για την παραγωγή δημιουργικού έργου.

2) Αφύπνιση της δημιουργικότητας των παιδιών με την μεταφορά γνώσης.

3) Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων χρήσιμα όχι μόνο για καλλιτεχνική έκφραση αλλά κυρίως για την επιλογή τους σε μια ανάλογη επαγγελματική σταδιοδρομία.


 

4) Πληροφόρηση, αλλά και γνωριμία με τους καλλιτεχνικούς θησαυρούς της περιοχή μας, αλλά και για τις θέσεις εργασίας και των επαγγελμάτων στις συγκεκριμένες ειδικότητες. Ανάδειξη της πλούσιας τοπικής παραδοσιακής κληρονομιάς έτσι όπως εμφανίζεται, μέσα από τα ηχοχρώματα και τον πολυπολιτισμικό της χαραχτήρα



 


5) Εξοικείωση των μαθητών με την Μουσική παράδοση, τα Λαϊκά – Δημοτικά τραγούδια, τους συμβολισμούς. Παρακολουθούμε τον τρόπο που εμφανίζεται και έχει παρουσιαστεί ένα κομμάτι. Το ίδιο μουσικό κομμάτι πως περνάει στην καινούργια γενιά των μουσικών και εμφανίζεται και παρουσιάζεται με μια σύγχρονη μορφή (Πρόσθεση περισσοτέρων μοντέρνων μουσικών οργάνων.)

6) Αναζήτηση – πληροφόρηση αλλά και καταγραφή αυτών των στοιχείων που οδηγούν στην απόκτηση τυπικών προσόντων για την άσκηση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Όπως της κατασκευής μουσικών οργάνων, της κατασκευής παραδοσιακών στολών, Χοροδιδάσκαλος, Συνθέτης, τραγουδιών, Οργανοπαίχτης.



 


7) Διαχείριση και επεξεργασία των αποκτημένων πληροφοριών από την σύμπραξη των τριών ειδικοτήτων (Μουσικός, Τεχνολόγος, Καλλιτεχνικών) και επιδίωξη τόσο με τις γνώσεις στον τομέα της μουσικής, στον τομέα των κατασκευών, αλλά και της Ζωγραφικής να έχουμε μια πιο σφαιρική άποψη για τον κύριο στόχο που είναι η γνωριμία με την Μουσική Παράδοση και των Τραγουδιών στην περιοχή της Φλώρινας.

8) Σύνταξη επαγγελματικών μονογραφιών.

Οι παραπάνω ειδικότεροι επιδιωκόμενοι στόχοι κατατείνουν σε έναν από τους βασικότερους στόχους του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που είναι « η γνώση του περιβάλλοντος, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η επαγγελματική, εκπαιδευτική και κοινωνική πληροφόρηση»


 

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΜΠΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.

Η «Μπάντα της Φλώρινας» πάνω από 30 χρόνια είναι από τους κυριότερους εκπροσώπους αυτού του σημαντικού αλλά και μέχρι τώρα παραμελημένου τμήματος της Ελληνικής Mουσικής Παράδοσης.
Παράλληλα στην περιοχή μας αναπτύσσονται και άλλες μουσικές μπάντες λιγότερα φημισμένες στον Ελλαδικό χώρο, αλλά με το ιδιαίτερο χρώμα της μουσικής τους συνοδεύουν όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες εορτές – πανηγύρια – γάμοι- τοπικές εκδηλώσεις –χαρές στην περιοχή μας.
Αξίζει το κόπο να καταγράψουμε τα ονόματα των μουσικών σχημάτων τα οποία αναφέρουμε παρακάτω. «Ακρίτες», «Μακεδονικός Ήχος», «Τοπικός Ήχος», «Αστέρια», «Μουσικόραμα», «Η ορχήστρα του Τζαμπάζη», «Φλαμπουριώτικη Κομπανία», «Τα Αιδόνια».

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Απαντήσεις που δόθηκαν όσον αφορά στα επαγγέλματα που αναπτύσσονται γύρω από την Μουσική Παράδοση, στα Δημοτικά Διαμερίσματα προέλευσης των μαθητών του Γυμνασίου (Βεύη, Κέλλη, Σιταριά, Λόφοι).

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ

ΚΛΑΡΙΝΟ

2

ΤΡΟΜΠΟΝΙ

2

ΤΡΟΜΠΕΤΑ

3

ΝΤΑΟΥΛΙ  

4

ΦΛΟΓΕΡΑ

9

ΣΑΞΟΦΩΝΟ

1

ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ

1

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ

0

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΠΑΣΟ

0

ΝΤΡΑΜΣ

0

ΚΑΦΕΤΖΗΣ

8

ΤΣΟΜΠΑΝΗΣ

20

ΨΑΛΤΗΣ

4

ΡΑΦΤΕΣ

3

Κατεβάστε και ακούστε ηχογραφήσεις σε mp3 που έκαναν οι μαθητές του Γυμνασίου Βεύης με οργανοπαίκτες της περιοχής σε παραδοσιακούς σκοπούς του νομού μας.

Audio_track_01, Audio_track_02, Audio_track_03, Audio_track_04, Audio_track_05, Audio_track_06, Audio_track_07, Audio_track_08.