ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ TO ΔΙΚΤΥΟ

   
  2ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΕΥΗΣ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΛΕΙΝΩΝ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΙΜΟΥ

   
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΙΛΩΤΑ

   
  ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

   
       

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΡΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΝΔΥΜΑΣΙΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ  ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΧΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΧΟΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ
Οι συνεντεύξεις προέρχονται από
την εργασία των μαθητών του
Γυμνασίου Βεύης

© 2006, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ:
ΠΑΠΑΧΑΡΙΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Καθηγητής ΠΕ18 Μηχ. Εμπ. Ναυτικού
Υπεύθυνος ΓΡΑΣΕΠ Αμμοχωρίου

 

 3ο Κ.Π.Σ. - 2ο Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.
 ΜΕτρο 2.4. - Ενεργεια 2.4.1.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ 2.4.1 ε

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
CAREER EDUCATION AND COUNSELING PROGRAMS
 IN SCHOOLS
Έργο συγχρηματοδοτούμενο από Κοινοτικούς (75%)
και Εθνικούς (25%) πόρους

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

Βρίσκεστε στις ηλεκτρονικές σελίδες δημοσιοποίησης του προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού που υλοποίησαν οι μαθητές των σχολείων που ήταν ενταγμένα στο 1ο Δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κατά το σχολικό έτος 2005-06 στο πλαίσιο της Εφαρμογής Προγραμμάτων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε Εκπαιδευτικές Μονάδες του 2ου ΕΠΕΑΕΚ.

Το 1ο Δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας απαρτιζόταν σύμφωνα με την 2005-12-06-Γ7-137996 Υ. Α. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. από τις παρακάτω σχολικές μονάδες:

1ο ΤΕΕ Φλώρινας
Γυμνάσιο Βεύης
Γυμνάσιο Κλεινών
Γυμνάσιο Λαιμού
Γυμνάσιο Φιλώτα


[

Αντί εισαγωγής...

Από την εισήγηση του Συντονιστή του Δικτύου
κ. Καλυβιάνου Αλκιβιάδη στην κεντρική ημερίδα
(13.04.2006)

Αξιότιμοι κυρίες κύριοι και αγαπητά μας παιδιά,
Σήμερα, εδώ μαζί θα ασχοληθούμε με τη λεγόμενη προστιθέμενη παιδαγωγική αξία, που προσφέρει το πρόγραμμα των παιδιών που θα σας παρουσιάσουν τα ίδια σε λίγο. Εγώ, θα προσπαθήσω να σας πω με λίγα λόγια, το θεωρητικό πλαίσιο, τη μέθοδο, τα παιδαγωγικά οφέλη και τον τρόπο υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος.

Οι βασικές αρχές μάθησης σύμφωνα με τη γνωστική ψυχολογία:
1. Απαιτούν από το μαθητή να κατασκευάζει ενεργά τη γνώση
2. Οι ήδη κεκτημένες γνώσεις ή εμπειρίες για ένα θέμα, που κουβαλούν μαζί τους οι μαθητές πριν τη δραστηριότητα, επηρεάζουν έντονα αυτά που θα μάθουν από τη δραστηριότητα
3. Η μάθηση που επιτυγχάνεται σε συνεργασία με άλλους αποτελεί μια σημαντική πηγή παρακίνησης, στήριξης, αποδοχής προτύπων και αλληλεπίδρασης
Το "Κρυφό πρόγραμμα σπουδών" είναι η μάθηση που επιτυγχάνεται με την αλληλεπίδραση σε μικρές και μεγάλες ομάδες, με ατομική ή ομαδική μελέτη (project), με εμπειρική μάθηση στο πεδίο και ανάπτυξη κομβικών δεξιοτήτων (key skills). Το "Κρυφό πρόγραμμα σπουδών" είναι συμπλήρωμα της μάθησης που επιτυγχάνεται πέρα του κανονικού προγράμματος σπουδών, χωρίς να το επηρεάζει και χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση για τα παιδιά.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΟΧΕΥΣΗ

Η κυρίαρχη φράση (σλόγκαν) στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη αγορά αναφέρει:
«Σημασία δεν έχει τι ξέρεις, αλλά τι μπορείς να κάνεις μ' αυτά που ξέρεις»
Γι' αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία η ανάπτυξη κομβικών δεξιοτήτων όπως:

  • Ομαδικότητα (Να μάθει ο νέος ή η νέα να συνεργάζεται ομαδικά με σκοπό την εκπλήρωση κάποιου έργου ή στόχου)

  • Χρήση νέων τεχνολογιών (Αυτό προσπαθούμε εδώ σήμερα)

  • Ανάκτηση και επεξεργασία δεδομένων (Να συγκεντρώνει και να καταγράφει στοιχεία)

  • Σύνθεση και παρουσίαση πληροφοριών (Να χρησιμοποιεί, να ερμηνεύει και να παρουσιάζει πληροφορίες)

  • Επικοινωνία (Να συμμετέχει σε συζητήσεις, να χρησιμοποιεί εικόνες, να παράγει γραπτό κείμενο)

  • Οργάνωση και προγραμματισμός (Να προγραμματίζει δραστηριότητες μαζί με άλλους)

  •  Αξιολόγηση καταστάσεων (Να μαθαίνει να εκτιμά τη σωστή λειτουργία της ομάδας και να επεμβαίνει όπου το κρίνει απαραίτητο)

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται όλο αυτό το οικοδόμημα του κρυφού προγράμματος σπουδών είναι η αυθεντική μαθητοκεντρική διαδικασία και μάθηση:

  • Μαθαίνει βιώνοντας

  • Συμμετέχει σε ομάδες

  • Διερευνά επικοινωνώντας με αυθεντικές πηγές (Διερεύνηση πεδίου)

ΜΕΘΟΔΟΣ

  • Δίκτυα σχολείων (4 ή 5 σχολεία ενός νομού, συνήθως απομακρυσμένα μεταξύ τους, με διαφορετική κοινωνικοοικονομική και γεωγραφική προέλευση των μαθητών, συνθέτουν ένα δίκτυο)

  • Καθορισμός κεντρικής θεματικής ενότητας και σπάσιμο σε συνιστώσες δράσεις (Έτσι ώστε κάθε σχολείο να ασχοληθεί, μέσα από ένα γενικό πλαίσιο ή θέμα, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής του )

  • Σύνθεση ευρημάτων στην ημερίδα του Δικτύου (Ώστε να αναδειχθεί η κοινή δυναμική των επιμέρους στοιχείων της δραστηριότητας)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

  • Τα παιδαγωγικά οφέλη, η προστιθέμενη παιδαγωγική αξία, που αποκομίζει ο μαθητής συμμετέχοντας σ' αυτή τη δραστηριότητα είναι:

  • Συμμετοχή σε συσκέψεις και σε ομάδες προγραμματισμού

  • Σύνταξη χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού και προσπάθεια τήρησης αυτών (Οι εκπρόσωποι των σχολείων στις συναντήσεις του δικτύου καταθέτουν τους δικούς τους προϋπολογισμούς και χρονοδιαγράμματα, που έχουν ήδη συντάξει στις συναντήσεις που έχουν προηγηθεί στα σχολεία τους και προσπαθούν να τα τηρήσουν)

  • Ανάκτηση, σύνθεση, επεξεργασία, αποθήκευση και διάδοση πληροφοριών με τη βοήθεια του Η/Υ (Χρήση νέων τεχνολογιών - Αυτός άλλωστε είναι και ο ορισμός της Πληροφορικής)

ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με το δίκτυο σχολείων επιτυγχάνεται ο σύγχρονος τρόπος σύμπραξης εξ αποστάσεως

Η υλοποίηση του δικτύου σχολείων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα που είναι ενταγμένο στο Γ' Κ.Π.Σ., Πράξη 2.4.1.ε. με θέμα "Εφαρμογή προγραμμάτων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε Εκπαιδευτικές Μονάδες" έχει ως εξής:

  • Εκδήλωση ενδιαφέροντος από τα σχολεία της περιοχής (Στο τέλος του σχολικού έτους)

  • Υπουργική απόφαση για την επιλογή των σχολείων (Στην αρχή του επόμενου σχολικού έτους)

  • Σύσταση ομάδας εργασίας και ορισμός υπεύθυνου καθηγητή κάθε σχολείου

  • Προτάσεις θεματικών ενοτήτων, εκλογή μαθητή-εκπροσώπου του σχολείου για τις συναντήσεις του δικτύου και σύνταξη πρακτικού από τους μαθητές, σε συνάντηση που θα γίνει στο σχολείο με προτροπή του καθηγητή. Ο καθηγητής έχει καθαρά συμβουλευτικό ρόλο.

  • Πρώτη συνάντηση δικτύου (αρχή του 1ου μήνα) με προεδρεύοντα τον Συντονιστή δικτύου που είναι στέλεχος του ΚΕΣΥΠ και συμμετέχοντες τους μαθητές - εκπροσώπους και τους υπεύθυνους καθηγητές των σχολείων. Επιλογή κεντρικής θεματικής ενότητας, Συμβούλου δικτύου και Ειδικού Συμβουλευτικής από τους πίνακες του ΥΠΕΠΘ, Οικονομικού διαχειριστή. Κατάθεση χρονοδιαγράμματος. Σύνταξη πρακτικού από έναν μαθητή - εκπρόσωπο σχολείου.

  • Δεύτερη συνάντηση δικτύου (τέλος του 1ου μήνα ή αρχές του 2ου). Παρακολούθηση προόδου του προγράμματος στα σχολεία, αναφορά προβλημάτων. Κατάθεση και έγκριση προϋπολογισμού σχολείων και δικτύου. Στη συνάντηση αυτή εκτός των άλλων συμμετέχει και εκπρόσωπος του Π.Ι. που είναι υπεύθυνος για την περιοχή.

  • Συνεχής επισκέψεις στα σχολεία του Συμβούλου Δικτύου για την παρακολούθηση της προόδου του προγράμματος και του Ειδικού Συμβουλευτικής για ατομική ή ομαδική συμβουλευτική όπου το ζητήσουν οι μαθητές.

  •  Τρίτη συνάντηση (αρχή του 4ου μήνα) για οριστικοποίηση ημερομηνιών εκδηλώσεων του δικτύου, όπως ημερίδες σχολείων και ημερίδα δικτύου. Για μεν τις ημερίδες σχολείων εκλέγεται οργανωτική επιτροπή από τους μαθητές του σχολείου, για Δε την ημερίδα δικτύου την οργανωτική επιτροπή αποτελούν οι μαθητές - εκπρόσωποι κάθε σχολείου με συμβούλους της επιτροπής το συντονιστή και το σύμβουλο δικτύου. Εκεί θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του προγράμματος και θα φανεί η συνθετική ικανότητα των παιδιών.

  • Ημερίδες σχολείων (Κάθε σχολείο πραγματοποιεί παρουσίαση της δραστηριότητας των μαθητών στην τοπική κοινωνία, που οργανώνεται από τους μαθητές και λειτουργεί ως γενική δοκιμή για την ημερίδα δικτύου)

  • Ημερίδα δικτύου (Όπως αυτή που γίνεται σήμερα εδώ. Το δικό μας δίκτυο δεν πραγματοποίησε ημερίδες σχολείων, λόγω ιδιαιτερότητας της ημερίδας δικτύου με τη μορφή τηλεδιάσκεψης, που μας έδωσε τη δυνατότητα χωρίς ιδιαίτερες μετακινήσεις να επικοινωνήσουν όλα τα σχολεία του δικτύου)

Απολογισμός (Στο τέλος του προγράμματος γίνεται αναφορά όλων των στοιχείων, προβλημάτων και αποτελεσμάτων που προέκυψαν ή αντιμετώπισαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος κατά την υλοποίηση του)

ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

  • ΜΑΘΗΤΕΣ (Οι μαθητές είναι οι βασικοί συντελεστές της δραστηριότητας του συγκεκριμένου προγράμματος)

  • Συντονιστής Δικτύου (Ο υποφαινόμενος)

  • Σύμβουλος Δικτύου (Ο κ. Πεπελίδης Σταύρος )

  • Οικονομικός Διαχειριστής (Ο κ. Παπαχαρίσης Σπύρος)

  • Υπεύθυνοι καθηγητές: O κ. Στεργίου Θεόδωρος για το Γυμνάσιο Κλεινών, η κ. Δούκα Βασιλική για το 2ο ΤΕΕ Φλώρινας, ο κ. Κουρεμπανάς Αλέξανδρος για το Γυμνάσιο Λαιμού, ο κ. Σαββουλίδης Χαράλαμπος για το Γυμνάσιο Φιλώτα και ο κ. Ταμουτσέλης Νικόλαος για το Γυμνάσιο Βεύης.

Σας ευχαριστώ...